سفارش تبلیغ
صبا ویژن


نیست بر لوح دلم جز الف قامت یار . . . . چکنم حرف دگر یاد نداد استادم
سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی:
هنر آن است که بمیری پیش از آنکه بمیرانندت و مبداء و منشاء حیات آنانند که اینگونه مرده اند... خون حسین (ع) و اصحابش کهکشانی است که بر آسمان دنیا راه قبله را می نمایاند... پندار ما این است که ما مانده ایم و شهداء رفته اند، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده و شهداء مانده اند... زندگی زیباست اما شهادت از آن زیباتر است... حب حسین (ع) سرالاسرار شهداست... از عاشورای سال 61 هجری دیگر زمان از عاشورا نگذشته است و همه روزها عاشوراست... کربلا حرم حق است و هیچکس را جز یاران امام حسین (ع) راهی بسوی حقیقت نیست... حقیقت هنر نوعی معرفت است که در عین حضور و شهود برای هنرمند مکشوف می گردد... هنر شیدایی حقیقت و تجلی شیدایی است
مهندس سلیمی‌‌نمین در یک مصاحبه گفت: کارگزاران را اولین جریان بدعت‌گذار در روند انقلاب می‌دانم. کارگزاران اولین تشکیلاتی بود که علیه مشی امام عمل کرد. البته بعضی از جریانات راست هم از سر کج‌فهمی و عدم کشش سیاسی با مشی امام مخالفت می‌کردند اما کارگزاران با تامل وشناخت و برنامه ریزی دقیق به مقابله با اندیشه امام پرداخت.

مدیر دفتر تدوین و مطالعات تاریخ ایران درباره نسبت هاشمی با کارگزاران گفت: هاشمی از ابتدای انقلاب در خصوص تشکیل کارگزاران از نظر فکری نوساناتی داشته که بیشتر سیاسی بوده. تفکر هاشمی همان چیزی است که در کارگزاران متبلور است. هاشمی یک زمانی لیدر سیاسی چپ بود و در دوران مجلس دوم، قوه مجریه، قوه مقننه و حتی قوه قضائیه را تقریبا هدایت می‌کرد و چپی‌های سه قوه، رهبری هاشمی را پذیرفته بودند. اما تفکر هاشمی کاملا" با تفکر آن‌ها تطابق نداشت.

این پژوهشگر درباره علت ابهام در پرونده موسویان و دلیل حمایت امثال آقای حسن روحانی از او گفت: برای درک شرایط موسویان باید به عقب بازگشت. یکی از ویژگی‌های هاشمی در دوران ریاست مجلس، فعالیت شدید در عرصه بین‌الملل بود و یکی از ابزارهای هاشمی برای تبادلات سیاسی بین‌المللی، روزنامه تهران تایمز بود که از آن برای پیام دادن و پیام گرفتن از غرب استفاده می‌کرد. آقای هاشمی موسویان را از مسؤول موتوری به مسؤولیت مالی و اداری مجلس ارتقاء داد. بعد هم موسویان به روزنامه تهران‌تایمز منتقل شد و بعد به سمت مدیرمسؤولی رسید. هم کار سیاسی و هم کار اقتصادی انجام می‌داد.
اما ورود موسویان و تعدادی دیگر در جریان بازی با غرب، زمینه جذب آن‌ها را به غرب فراهم کرد. مثلا آقای فیروزی کاملا" جذب غرب شد و وارد بازی جاسوسی شد تا آنجا که در حدود شش هزار دلار مستمری می‌گرفت. فیروزی در انتخابات دوم خرداد به ناطق نزدیک شد و مشاور عالی او شد و حتی اسرار محرمانه سفر ناطق به شوروی را به آمریکایی‌ها منتقل کرد و بعد از آن دستگیر شد و به علت مسائل اخلاقی محکوم شد. آقای روحانی در آن دوره هم متاسفانه از فیروزی حمایت گسترده کرد و حکم فیروزی لغو شد و در نهایت با تهدید شاکیان او را نجات دادند که این مساله به نقطه‌ی سیاه عملکرد قوه قضائیه در آن زمان تبدیل شد. فیروزی از طریق یک دیپلمات ژاپنی اطلاعات را به آمریکا انتقال می‌داد. فیروزی در نهایت با فشار در سال چهارم محکومیت آزاد شد و الان هم سر دبیریک روزنامه اقتصادی است.

من در آن زمان یک نامه محرمانه به آقای خاتمی نوشتم اما آقای خاتمی با اینکه در جریان ریز فساد فیروزی بود برخوردی نکرد. حتی خبرگزاری جمهوری اسلامی هم به صورت کاملا مثبت نوشت که روزنامه نگار اصلاح‌طلب آزاد شد. البته دامنه حامیان فیروزی و موسویان خیلی گسترده است و روحانی به علت تعلق تشکیلاتی با این افراد، حمایت بیشتری انجام می‌دهد. فیروزی در آستانه انتخابات نهم ریاست‌جمهوری به عنوان پنج روزنامه‌نگار برتر با هاشمی ملاقات کرد که بنده نامه محرمانه‌ای به او نوشتم و این در حالی است که هاشمی و خیلی‌ها از جاسوسی او خبر داشته و آن را تائید می‌کردند

عبدالله در این ملاقات خصوصی با وزیر خارجه یکی از کشورهای عربی، با «ایرانی» یاد کردن دولت «نوری المالکی» اظهار کرده است: در زمان صدام برای جنگ با ایران، سی میلیارد دلار به او کمک کردیم، اما اکنون حاضرم صد میلیارد دلار هزینه کنم.


امیر عبدالله(عبدالشیطان)، پادشاه عربستان سعودی، چندی پیش در یک ملاقات خصوصی اظهار کرده که صد میلیارد دلار برای سقوط دولت مالکی هزینه می‌کنیم.

بنا بر این گزارش، عبدالله در این ملاقات خصوصی با وزیر خارجه یکی از کشورهای عربی، با «ایرانی» یاد کردن دولت «نوری المالکی» اظهار کرده است: در زمان صدام برای جنگ با ایران، سی میلیارد دلار به او کمک کردیم، اما اکنون حاضرم صد میلیارد دلار هزینه کنم تا این دولت ایرانی را که در عراق حاکم شده، ساقط کنم.

این گزارش می‌افزاید: در سفر اخیر رایس به عربستان نیز «سعود الفیصل»، وزیر خارجه عربستان، خطاب به وی گفته که دولت «نوری المالکی» به زودی شکست می‌خورد و ما از اینکه با شکست آن وجهه آمریکا خراب شود، برای شما نگرانیم، اما کاندولیزا رایس با تأکید بر اینکه کاخ سفید، همچنان در دفاع قاطع از دولت مالکی جدی است، در عین حال به او وعده داده که پیامش را به کاخ سفید منتقل خواهد کرد.

گفتنی است، تاکنون به رغم دستگیری هزاران عنصر سعودی مرده و زنده که پیش از عملیات‌های تروریستی یا پس از انجام آنها به دست نیروهای امنیتی آمریکایی و عراقی افتاده‌اند، مقامات سعودی مدعی بودند که دولت عربستان، نقشی در اخلال در ثبات عراق ندارد. اما با کشف این اطلاعات، هم‌زمان با انتقاد صریح «زلمای خلیل‌زاد» از عربستان، به نظر می‌رسد آمریکا روند تازه‌ای را در برخورد با عربستان آغاز خواهد کرد.

<      1   2   3   4   5   >>   >
دانش، تو را به آنچه خدایت بدان فرمان داده راهنمایی می کند و زهد، راه ترا به سوی آن آسان می گرداند . [امام علی علیه السلام]