سفارش تبلیغ
صبا ویژن


نیست بر لوح دلم جز الف قامت یار . . . . چکنم حرف دگر یاد نداد استادم
سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی:
هنر آن است که بمیری پیش از آنکه بمیرانندت و مبداء و منشاء حیات آنانند که اینگونه مرده اند... خون حسین (ع) و اصحابش کهکشانی است که بر آسمان دنیا راه قبله را می نمایاند... پندار ما این است که ما مانده ایم و شهداء رفته اند، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده و شهداء مانده اند... زندگی زیباست اما شهادت از آن زیباتر است... حب حسین (ع) سرالاسرار شهداست... از عاشورای سال 61 هجری دیگر زمان از عاشورا نگذشته است و همه روزها عاشوراست... کربلا حرم حق است و هیچکس را جز یاران امام حسین (ع) راهی بسوی حقیقت نیست... حقیقت هنر نوعی معرفت است که در عین حضور و شهود برای هنرمند مکشوف می گردد... هنر شیدایی حقیقت و تجلی شیدایی است
نویسنده اندیشمند استاد سید عباس نورالدین برایم نقل کرد که روزی امام صدر در یک کلیسا (یا دانشگاه) سخنرانی بسیار موثر و جذابی ایراد کرد و همه را مجذوب نمود. اواخر سخنرانی یک خانم جوان و زیبا که از این توفیق یک عالم مسلمان بسیار دلخور بود به دوستانش گفت: من می دانم چه طور حالش را بگیرم و ضایعش کنم ! و بلا فاصله پس از پایان سخنرانی در حالیکه همه را متوجه خود کرده بود جلورفت و دستش را به طرف ایشان دراز کرد. ایشان طبق عادت دستشان را روی سینه گذاشتند.

او هم که منتظر همین بود پرسید: می خواهید نجس نشوید؟ (و به همان موضوعی اشاره کرد که مشکل سو تفاهم خانم هاست و شبهه دون پایه بودن زنان در دیدگاه اسلام و نجس بودن غیر مسلمانان و ...)

ایشان با زیرکی بلافاصله پاسخ دادند: بل لاحافظ علی طهارتک ! فرمودند بلکه بر عکس تو آنقدر با ارزش و پاک هستی که چنین تماس هایی حریم قدسی و زنانه تو را می آلاید ... این جواب حکیمانه و عارفانه و عمیق و هوشمندانه نه تنها توطئه او را خنثی کرد بلکه کار بر عکس شد و جمعیت مسیحی حاضر بیشتر به وجد آمده و به ایشان ارادت بیشتری پیدا کردند.

 

حضور هاشمی رفسنجانی همزمان با اعیاد شعبانیه در مشهد مقدس، با دیدار با اقشار و گروههای سیاسی و اجتماعی همراه بوده است.

با این حال، دیدار روز پنج شنبه گذشته وی با جمعی از اعضاء جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، با انتقاداتی از سوی این تشکل روبرو شده است.

در این دیدار که بنا بوده به صورت پرسش و پاسخ برگزار شود، زمان جلسه به صورت غیرمترقبه به دانشجویان اعلام می شود و در حین دیدار نیز هاشمی از پاسخگویی صریح به پرسش های دانشجویان خودداری می کند.

مهدی بادپا دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در گفتگو با رجانیوز با ابراز ناخرسندی از عدم پاسخگویی هاشمی رفسنجانی به پرسشهای دانشجویان خاطرنشان کرد: در این جلسه که همزمان با میلاد با سعادت حضرت مهدی (عج) برگزار شد، 4 تن از دانشجویان به نمایندگی از دانشجویان دانشگاه های فردوسی و آزاد مشهد به طرح سوالات و دیدگاه های خود پرداختند.

وی با بیان این مطلب که برگزار کنندگان جلسه در برنامه از پیش طراحی شده ای، وقت اندکی در اختیار جامعه اسلامی دانشجویان قرار دادند، افزود: آقای هاشمی با بهانه قرار دادن فرا رسیدن زمان اقامه نماز عملاً از پاسخ گویی به دانشجویان شانه خالی کرد.

بادپا 2 موضوع "اتحاد ملی و انسجام اسلامی" و "توسعه و الگوی اقتصادی" را از جمله مباحثی خواند که در این جلسه مطرح شده اند.

وی همچنین افزود: در این جلسه از آقای هاشمی سوال شد که چرا در سال اتحاد ملی وانسجام اسلامی شاهد عدم اتحاد میان مسئولان هستیم اما وی علاوه بر بدون پاسخ گذاشتن این سوال، به پرسش دیگری نیز که مرتبط با توسعه و الگوی اقتصاد اسلامی بود، جواب نداد.

وی در پایان از بهره برداری تبلیغاتی از جلسات دانشجویی ابراز نارضایتی کرد.



<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
هرگاه یکی از شما از چیزی که نمی داند، پرسیده شود، از گفتن «نمی دانم» خجالت نکشد . [امام علی علیه السلام]