سفارش تبلیغ
صبا ویژن


نیست بر لوح دلم جز الف قامت یار . . . . چکنم حرف دگر یاد نداد استادم
سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی:
هنر آن است که بمیری پیش از آنکه بمیرانندت و مبداء و منشاء حیات آنانند که اینگونه مرده اند... خون حسین (ع) و اصحابش کهکشانی است که بر آسمان دنیا راه قبله را می نمایاند... پندار ما این است که ما مانده ایم و شهداء رفته اند، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده و شهداء مانده اند... زندگی زیباست اما شهادت از آن زیباتر است... حب حسین (ع) سرالاسرار شهداست... از عاشورای سال 61 هجری دیگر زمان از عاشورا نگذشته است و همه روزها عاشوراست... کربلا حرم حق است و هیچکس را جز یاران امام حسین (ع) راهی بسوی حقیقت نیست... حقیقت هنر نوعی معرفت است که در عین حضور و شهود برای هنرمند مکشوف می گردد... هنر شیدایی حقیقت و تجلی شیدایی است
ماموران امنیتی فرودگاه مسکو، نمایندگان پارلمان ایران را که عازم بلاروس بودند، به توهین آمیزترین شکل ممکن مورد بازرسی قرار دادند.

به گزارش انصارنیوز هیات پارلمانی ایران که در میان آن‌ها برخی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، به رغم آنکه گذرنامه سیاسی خود را به ماموران دولتی مسکو نشان دادند، با برخورد توهین آمیز آنها مواجه شدند.

بر اساس این گزارش، ماموران روسی، نه تنها وسایل نمایندگان پارلمان ایران را بازرسی کردند، بلکه در اقدامی غیرمتعارف، آنها را وادار کردند تا کمربندها و کفش های خود را نیز درآورند. روس‌ها سپس کمربندها و کفش های نمایندگان مجلس ایران را از زیر دستگاه "ایکس ری" رد کردند و سپس به این نمایندگان اجازه دادند کفش بپوشند و کمربندهای خود را ببندند.

آقای هاشمی رفسنجانی عصر روز سه‌شنبه در همایش مهدویت در تالار کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی مشهد گفت: پس از انقلاب اسلامی ما توانستیم ساختار ولایت فقیه را که مبانی فکری آن را امام خمینی در نجف تدریس کرده بود، پیاده کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود:‌ ما رأی مردم را رکن اساسی حکومت دانسته ولی منشا حکومت را الهی می‌دانیم.

پیش از این آقای رفسنجانی در خصوص ولایت فقیه به روزنامه اعتماد [1381.08.27 ص 8] گفته بود:

«ما از همان روز اول به پدیدة قدرت نگاه زمینی و واقع‌بینانه‌ای داشته‌ایم. کسانی آمده و نگاه صرفاًَ متافیزیکی به قدرت را دامن زده‌اند و آن را مطرح می‌کنند که آن را قبول نداریم. از همان ابتدا امام خمینی هم همین را می‌گفت، شما حرف‌های ایشان را ببینید که مشروعیت را به مردم می‌دهد.»

این تغییر موضع در حالی صورت می‌گیرد که زمینی دانستن مشروعیت حکومت توسط آقای رفسنجانی اعتراضاتی را میان علمای قم و مشهد برانگیخته بود. اعتراض این عالمان دینی بیشتر از آن جهت بود که این موضع نادرست به حضرت امام نسبت داده می‌شد.

بر خلاف ادعای آقای رفسنجانی حضرت امام خمینی قدس سره الشریف نه تنها مشروعیت ولایت فقیه را امری الهی می‌دانستند بلکه مشروعیت تمام ارکان نظام، حتی ریاست‌جمهوری را به اذن فقیه و در نتیجة مشروعیتی الهی تلقی می‌نمودند.
«قضیة ولایت فقیه چیزی نیست که مجلس خبرگان ایجاد کرده باشد، ولایت فقیه چیزی است که خدای تبارک و تعالی ایجاد کرده است». (صحیفه نور، ج 1، ص 26)

«حکومت که شعبه‌ای از ولایت مطلقه رسول الله صلی‌الله علیه و آله است یکی از احکام اولیة اسلام است.» (صحیفة نور، ج 20 ص 170)

«اگر رئیس‌جمهور به نصب ولی‌فقیه نباشد طاغوت است» (همان ج 9 ص 352)

<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
گناهى که پس از آن مهلت دو رکعت نماز گزاردن داشته باشم مرا اندوهگین نمى‏دارد . [نهج البلاغه]