سفارش تبلیغ
صبا ویژن


نیست بر لوح دلم جز الف قامت یار . . . . چکنم حرف دگر یاد نداد استادم
سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی:
هنر آن است که بمیری پیش از آنکه بمیرانندت و مبداء و منشاء حیات آنانند که اینگونه مرده اند... خون حسین (ع) و اصحابش کهکشانی است که بر آسمان دنیا راه قبله را می نمایاند... پندار ما این است که ما مانده ایم و شهداء رفته اند، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده و شهداء مانده اند... زندگی زیباست اما شهادت از آن زیباتر است... حب حسین (ع) سرالاسرار شهداست... از عاشورای سال 61 هجری دیگر زمان از عاشورا نگذشته است و همه روزها عاشوراست... کربلا حرم حق است و هیچکس را جز یاران امام حسین (ع) راهی بسوی حقیقت نیست... حقیقت هنر نوعی معرفت است که در عین حضور و شهود برای هنرمند مکشوف می گردد... هنر شیدایی حقیقت و تجلی شیدایی است

 

 شیخ یوسف صانعی صبح امروز در دیدار با اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در قم به تجلیل از این سازمان پرداخت.

  وی کار این سازمان را برای خدا دانست و افزود: گاهی با برخی مشکلات در جامعه مواجه می شویم و چون کار شما برای خداست با مشکل روبرو شده اید پس در این راه مقاومت نشان دهید.صانعی در حالیکه پرونده سازمان مجاهدین آغشته به موارد مبهم فراوانی از تحرکات مشکوک از جمله حادثه هشتم شهریور است، خطاب به اعضاء این سازمان شبه امنیتی افزود: سوابق انقلابی خود را در فعالیت هایتان حتما یادآور شوید تا مردم بدانند که شما داری مرتبه علمی و انقلابی هستید.

وی همچنین با ترغیب تلویحی اعضاء این سازمان به اقدامات غیرقانونی و ساختارشکنانه نظیر شبنامه نویسی و تکثیر آن گفت: من در فقه فعالیت دارم و شما در سیاست هستید. شما باید در این باره یادداشت و نوشته هایی را برای عموم بنویسد و از هر طریق که شده در اختیار دیگران قرار دهید اگر نمی توانید از طریق رسانه ها اقدام کنید حتما با دست نوشته و دست به دست پیام خود را به مردم انتقال دهید.

صانعی در حالی اقدام به تمجید از اعضاء سازمان مجاهدین کرده است که جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که مرکب از برخی مراجع مبرز تقلید و فضلای طراز اول حوزه است، تیرماه سال 81، پس از سخنرانی موهن هاشم آغاجری عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین و متعاقباً حمایت صریح سازمان از اظهارات ضد دینی وی، در اطلاعیه ای با امضاء آیت الله مشکینی رئیس وقت جامعه مدرسین، بر نامشروع بودن سازمان تأکید کرده بود:

 « مردم شریف و مسلمان ایران
سازمان موسوم به "مجاهدین انقلاب اسلامى" در جهت بدبین کردن نسل جوان به اسلام و روحانیّت و تفکیک دین از سیاست - که هدف دشمنان جهانى اسلام نیز هست - تلاش مى‏کند.
سخنان موهن یکى از اعضاء مرکزیت این سازمان در همدان (توهین او به عقائد دینى، مراجع تقلید و مردم متدیّن ایران) و حمایت بى دریغ آن سازمان از گفته‏هاى او شاهدى بر این مدّعاست.
جامعه مدرّسین حوزه علمیه قم چنین سازمانى را فاقد مشروعیت دینى مى‏داند و متدیّنین را از همکارى با آنها بر حذر مى‏دارد.
والسلام علیکم و رحمةاللَّه و برکاته»

 گفتنی است چندی پیش هم حجت الاسلام جمشیدی عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین بر تداوم نظر اعضاء جامعه بر نامشروع بودن سازمان مجاهدین تأکید کرده بود.

 



 

 

مدیر مسول روزنامه کیهان با اشاره به انتخاب هاشمی برای ریاست مجلس خبرگان گفت:یاران انقلاب هرگز این استوانه انقلاب را تنها نمی گذارند

حسین شریعتمداری  با استقبال از برگزیده شدن هاشمی رفسنجانی به عنوان ریس جدید مجلس خبرگان، در پاسخ به این سوال که آیا با روی کار آمدن ریس جدید باید شاهد تغیراتی در این نهاد باشیم گفت: نیروهای معتقد به انقلاب اسلامی دارای جبهه ای گسترده ای هستند که در آن شاهد نگرش ها و تفاوت سلیقه هایی بوده و هستیم، اما آنچه که با اهمیت به نظر می رسد این است که این تفاوت دیدگاه ها خصوصاً در میان شخصیت های برجسته و پرسابقه انقلاب هرگز به مرز اختلاف در اصول و مبانی نرسیده، و تنها در مواردی نادر و استثنایی اگر افرادی از مرز اصول گذشته باشند، پیش از آن، از مرزهای جبهه انقلاب نیز بیرون رفته اند بی آن که این جبهه را به دو یا چند قطب تبدیل کنند.
شریعتمداری در ادامه افزود: البته گاهی تلاقی دیدگاه ها با یکدیگر پیش می آید که آنهم، از برکات نظام جمهوری اسلامی است که نتیجه آن نیز تعالی اندیشه است.
وی با اشاره به برخی شعارها خصوصا غربی ها درلزوم و ضرورت نقد تاکید کرد: مدعیان این شعارها با مشاهده کمترین تفاوت دیدگاه در جبهه انقلاب، اصرار دارند که وجود این تفاوت سلیقه ها را به دو یا چند قطبی شدن جبهه انقلاب عنوان ومعنا کنند، یعنی همان تفسیری که درباره برخی تفاوت سلیقه های موجود- با حفظ اصول- که در مشی آیت الله هاشمی با جمعی دیگر از وفاداران به انقلاب اسلامی دیده بودند. در حالی که در سخنان روز گذشته آقای هاشمی ایشان تاکید کردند که مشروعیت نظام جمهوری اسلامی از ولایت فقیه است.
مدیر مسوول روزنامه کیهان با اشاره به برخوردهای اهانت آمیز و کینه توزانه،گروهی از اصلاح طلبان نسبت به هاشمی رفسنجانی گفت: تلاش آنها برای انتساب ایشان به جبهه اصلاحات و گروه ها و احزاب نظیر آن، تلاشی بیهوده است. همین چند ماه پیش یکی از که روزنامه های اصلاح طلب ، عمر مفید آقای هاشمی را تمام شده و از ضرورت نیمکت نشینی او نوشتند، اما جبهه انقلاب به دفاع از او برخاست.
شریعتمداری همچنین با بیان اینکه برخی از اصولگرایان و از جمله خود کیهان ، انتقادهای نیز نسبت به برخی از مواضع هاشمی داشته است، گفت: بدیهی است که جبهه یاران انقلاب هرگز این استوانه انقلاب را تنها نمی گذارند و برای این سخن، نمونه های فراوانی از این دست است. مثلا، در جریان انتخابات اخیر مجلس خبرگان، مدعیان اصلاحات حضور ایشان در صدر لیست انتخاب شدگان را به آراء خود نسبت دادند در حالی بود که هیچکدام از نامزدهای آنها نه فقط انتخاب نشدند، بلکه با ابتدای لیست انتخاب نشده ها نیز فاصله فراوانی داشتند. سؤال این است که اگر آراء شما مدعیان اصلاحات، آقای هاشمی رفسنجانی را به نفر اول خبرگان انتخاب شده تهران تبدیل کرده بود، چرا هیچیک از نامزدهای خودتان رأی نیاوردند و اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان کنونی مجلس خبرگان از نامزدهای جامعه مدرسین بودند؟



   1   2   3   4   5   >>   >
کسی که در حال جستجوی دانش مرگش در رسد، در حالی خدا را ملاقات می کند که میان او و پیامبران جز درجه پیامبری فاصله ای نباشد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]