سفارش تبلیغ
صبا ویژن


نیست بر لوح دلم جز الف قامت یار . . . . چکنم حرف دگر یاد نداد استادم
سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی:
هنر آن است که بمیری پیش از آنکه بمیرانندت و مبداء و منشاء حیات آنانند که اینگونه مرده اند... خون حسین (ع) و اصحابش کهکشانی است که بر آسمان دنیا راه قبله را می نمایاند... پندار ما این است که ما مانده ایم و شهداء رفته اند، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده و شهداء مانده اند... زندگی زیباست اما شهادت از آن زیباتر است... حب حسین (ع) سرالاسرار شهداست... از عاشورای سال 61 هجری دیگر زمان از عاشورا نگذشته است و همه روزها عاشوراست... کربلا حرم حق است و هیچکس را جز یاران امام حسین (ع) راهی بسوی حقیقت نیست... حقیقت هنر نوعی معرفت است که در عین حضور و شهود برای هنرمند مکشوف می گردد... هنر شیدایی حقیقت و تجلی شیدایی است
فرانسه اعلام کرد فیلم کارتونی پرسپولیس ساخته مرجان ساترپی، فیلم برگزیده این کشور برای شرکت در مراسم جایزه اسکار سال دو هزار و هشت خواهد.
مرکز ملی سینمای فرانسه روزگذشته اعلام کرد فیلم کارتونی پرسپولیس ساخته مرجان ساتراپی و ونسان پرونو که به صورت فکاهی و فانتزی انقلاب اسلامی سال پنجاه و هفت ایران را مورد تمسخر قرار داده است فیلم برگزیده این کشور برای شرکت در اسکار سال دو هزار و هشت خواهد بود.
بنابراین گزارش، ساتراپی در این فیلم دختری کوچک از طبقه متوسط ایران را تصویر می کند که به شدت تحت فشار اجتماعی قرار دارد. این فیلم، انقلاب اسلامی ایران در سال پنجاه و هفت را با استفاده از ریشخند اکسپرسیونیستی به تمسخر می گیرد و بر اساس کتابی نوشته خود وی ساخته شده است.
گفتنی‏ست جایزه فستیوال کن که در ماه می برگزار شد نیز یکی از جوایز خود را به کارگردان این فیلم اختصاص داد. در زمان اعطای جایزه به این فیلم، نماینده جمهوری اسلامی ایران بر ضد اسلام ستیزی این فیلم ضد ایرانی اعتراض کرده بود. علاوه بر این، بنیاد سینمایی فارابی نیز با ارسال نامه ای به این فیلم توهین آمیز اعتراض کرده است.
این فیلم در کنار "خانم چاترلی" ساخته پاسکال فران و "مومیایی" اثر اولیور داهان نامزد شرکت در مراسم اسکار شده است.
پرسپولیس ساخته شرکت فیلم سازی سونی پیکچرز بوده و در آینده نزدیک بر پرده سینماهای آمریکاها نیز به نمایش درخواهد آمد.
اضافه می شود، وزیر خارجه فرانسه در روزهای گذشته طی اظهاراتی بی سابقه بار دیگر با تکرار مواضع جنگ طلبانه و تهدید آمیز خود علیه ایران ادعا کرد که جهان باید برای بدترین حالت یعنی جنگ بر سر بحران هسته‌ای ایران با جامعه جهانی آمادگی داشته باشد.

پیروی مراکز سیاستگذار فرهنگی از تصمیمات سیاسی، از دیرباز در محافل فرهنگی غرب رایج بوده است و طی ده های متمادی تاریخ هنر هفتم، مراکز تصمیم سازی فرهنگی غرب، هماهنگ با سیاست های دستگاه سیاسی به حمایت از برخی تولیدات و تولیدکنندگان کشورهای دیگر پرداخته اند.


مسعود شجاعی طباطبایی کاریکاتوریست شهیر کشورمان با فشار صهیونیست ها، با بی مهری چین نتوانست ویزای این کشور را اخذ نماید.
 مسعود شجاعی طباطبایی کاریکاتوریست و هنرمند ایرانی به خاطر برگزاری مسابقه جهانی کاریکاتور هلوکاست، پس از اینکه از طرف بسیاری از کشورهای اروپایی ممنوع الورود شده است، اخیراً با فشار لابی جهانی صهیونیست از سوی کشور چین نیز با بی مهری روبرو  شد و نتوانست  ویزای آن کشور را اخذ کند.
بر اساس این گزارش، شجاعی قرار بود به عنوان سخنران در نمایشگاه بین المللی کاریکاتور چین حضور یابد.
لازم به ذکر است مسعود شجاعی طباطبایی کاریکاتوریست شهیر کشومان، دارای جوایز مختلف داخلی و بین المللی در زمینه کاریکاتور است و برگزاری مسابقه جهانی کاریکاتور هولوکاست از سوی وی، با استقبال وسیع کاریکاتوریست های دنیا مواجه شد.
پیش از این، صهیونیست ها عوامل سازنده فیلم "مدار صفر درجه" که داستان آن با هولوکاست مربوط است را تحت فشار قرار داده بودند.
 


   1   2      >
دانش، زینت توانگران و توانگری مستمندان است . [امام علی علیه السلام]