سفارش تبلیغ
صبا ویژن


نیست بر لوح دلم جز الف قامت یار . . . . چکنم حرف دگر یاد نداد استادم
سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی:
هنر آن است که بمیری پیش از آنکه بمیرانندت و مبداء و منشاء حیات آنانند که اینگونه مرده اند... خون حسین (ع) و اصحابش کهکشانی است که بر آسمان دنیا راه قبله را می نمایاند... پندار ما این است که ما مانده ایم و شهداء رفته اند، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده و شهداء مانده اند... زندگی زیباست اما شهادت از آن زیباتر است... حب حسین (ع) سرالاسرار شهداست... از عاشورای سال 61 هجری دیگر زمان از عاشورا نگذشته است و همه روزها عاشوراست... کربلا حرم حق است و هیچکس را جز یاران امام حسین (ع) راهی بسوی حقیقت نیست... حقیقت هنر نوعی معرفت است که در عین حضور و شهود برای هنرمند مکشوف می گردد... هنر شیدایی حقیقت و تجلی شیدایی است

پس از سخنان هاشمی، مجلس خبرگان، به عنوان دستور کار اول وارد رأی گیری در خصوص تعیین رئیس جدید مجلس خبرگان شد.به رغم تمام شایعاتی که طی روزهای گذشته از عدم کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی و حمایت وی از عباس واعظ طبسی برای ریاست خبرگان توسط برخی سایتها مطرح شده بود، وی در کنار احمد جنتی به عنوان کاندیداهای ریاست معرفی شدند.

احمد جنتی نیز در حالی برای ریاست خبرگان اعلام آمادگی کرده بود که پیش از این از محمد یزدی به عنوان نامزد احتمالی منتقدین رفسنجانی در این جایگاه، نام برده می شد.

 از دیگر نکات جالب رأی گیری صبح امروز غیبت 11 تن از نمایندگان خبرگان بود که نهایتاً از  میان 75 رأی مأخوذه، هاشمی رفسنجانی در رقابتی تنگاتنگ با جنتی موفق به کسب 41 رأی در مقابل 33 رأی جنتی گردید. همچنین یکی از آراء باطله اعلام شد.

هاشمی در این رأی گیری در حقیقت 30 رأی کمتر از آرا سال گذشته آیت الله مشکینی کسب کرد. آیت الله مشکینی در انتخابات هیات رئیسه چهارمین دوره مجلس خبرگان که در نخستین اجلاس دوره چهارم در اواخر سال گذشته برگزار شد، به عنوان تنها نامزد ریاست با اکتساب 71 رای از مجموع 80 رای به عنوان رئیس انتخاب شده بود .

همچنین اکبر هاشمی رفسنجانی در حالی برای کسب این کرسی، 41 رای اعضای خبرگان را از آن خود کرد  که در اجلاس گذشته همین مجلس، با 65 رأی به عنوان نایب رئیس اول مجلس معرفی گردیده بود.

مطابق آیین نامه داخلی مجلس خبرگان رأی گیری درخصوص تعیین رئیس این مجلس هر 2 سال یکبار انجام می شود. همچنین هنگامی که رئیس مجلس یا نواب او یا منشی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری فوت کند، جانشین آنها در اولین جلسه به صورت انتخابی و با رای گیری تعیین می شود.



«سیدعلیرضا سجادپور» گفت: حضور تؤام «صفار هرندی» و «شمقدری» در مراسم سالگرد تاسیس هیئت اسلامی هنرمندان، هم می‌تواند به شایعات پایان بدهد و هم دور تازه‌ای از تعامل، همفکری و همکاری فرهنگی هنری را در دولت نهم نویدبخش باشد.
دبیر هیئت اسلامی هنرمندان ، در مورد حضور وزیر ارشاد در مراسم سالگرد «هیئت اسلامی هنرمندان» اظهار داشت: نکته مهمی که از نظر بنده در این جلسه به‌وجود آمد، حضور غیرمترقبه وزیر محترم ارشاد بود به‌طوری‌ که حقیقتا هیچکدام از ما انتظار این حضور را نداشتیم.
وی افزود: آقای صفارهرندی با وجود گرفتاری‌ها و فشردگی کاری، ناگهان در جلسه حاضر شدند و اتفاقا ورود ایشان به جلسه مصادف شد با زمانی که ما قصد داشتیم از 3 جانباز هنرمند در این مراسم قدردانی کنیم.
سجادپور ادامه داد: این توفیق حاصل شد که با حضور خود ایشان این بخش از مراسم انجام شود و نکته جالب‌تر این که عملا قدردانی از جانبازان هنرمند، با حضور تؤاما آقای صفار هرندی و آقای شمقدری مشاور محترم ریاست جمهوری صورت گرفت که با عنایت به بحث‌های حاشیه‌ای زیادی که در این باب در فضای فرهنگی هنری مطرح بود، حضور همزمان این دوچهره فرهنگی هنری منتسب به دولت، می‌تواند به عنوان اتفاقی مهم تلقی شود.
دبیر هیئت اسلامی هنرمندان افزود: این حضور هم می‌تواند به خیلی از شایعات پایان بدهد و هم دور تازه‌ای از تعامل، همفکری و همکاری فرهنگی هنری را در دولت نهم نویدبخش باشد.
وی افزود:جناب آقای وزیر بسیار گرم با جلسه برخورد کردند و توضیح دادند که شخصا تصمیم به حضور در جلسه گرفته بودند و سعی کرده‌ بودند که لابلای کارهایشان فرصتی پیدا کنند تا در بخشی از جلسه حصور پیدا کنند.
سجادپور تصریح کرد: در این شب هنرمندان از شاخه‌های مختلف هنری و خانواده‌هایشان برای برگزاری مراسم سالگرد تاسیس هیئت اسلامی هنرمندان جمع شده بودند و حاضرین که تقریبا تمام سالن را پر کرده بودند، ازآقای صفارهرندی بسیار استقبال کردند و وی را مورد تشویق مکرر و طولانی خود قرار دادند به طوری‌که مراسم با حضور ایشان رنگ و بوی تازه‌ای گرفت. به‌ویژه با جمله فوق‌العاده جالبی که ایشان در این مراسم بیان کرد و اظهار داشت که؛ من به نیابت از تک‌تک شما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور دارم که این جمله هم خیلی مورد توجه حاضرین قرار گرفت.

<      1   2   3   4   5   >>   >
هرکس در هر شب جمعه، سوره واقعه را بخواند، خداوند او را دوست بدارد و محبوب همه مردمانش گرداند، و هرگز در دنیا گرفتار درویشی، فقر، درماندگی و هیچ آفتی از آفات دنیا نخواهد شد و از همراه ان امیرمؤمنان خواهد بود. این سوره، ویژه امیرمؤمنان است وکسی در آنْ شریکش نیست. [امام صادق علیه السلام]