سفارش تبلیغ
صبا ویژن


نیست بر لوح دلم جز الف قامت یار . . . . چکنم حرف دگر یاد نداد استادم
سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی:
هنر آن است که بمیری پیش از آنکه بمیرانندت و مبداء و منشاء حیات آنانند که اینگونه مرده اند... خون حسین (ع) و اصحابش کهکشانی است که بر آسمان دنیا راه قبله را می نمایاند... پندار ما این است که ما مانده ایم و شهداء رفته اند، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده و شهداء مانده اند... زندگی زیباست اما شهادت از آن زیباتر است... حب حسین (ع) سرالاسرار شهداست... از عاشورای سال 61 هجری دیگر زمان از عاشورا نگذشته است و همه روزها عاشوراست... کربلا حرم حق است و هیچکس را جز یاران امام حسین (ع) راهی بسوی حقیقت نیست... حقیقت هنر نوعی معرفت است که در عین حضور و شهود برای هنرمند مکشوف می گردد... هنر شیدایی حقیقت و تجلی شیدایی است
آیت‌‌الله صافی گلپایگانی بر حفظ هر چه بیشتر قداست برگزاری جشن‌های نیمه شعبان تاکید کرد. آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی ظهر روز نیمه شعبان در جمع زائران این مسجد، ضمن تقدیر از برگزارکنندگان جشن‌های نیمه شعبان اظهار داشت: برگزاری هرچه بهتر و بیشتر جشن‌های نیمه شعبان تعظیم شعائر اسلامی است و خوشبختانه با وجود تبلیغات منفی اقبال مردم هر روز نسبت به مسجد جمکران بیشتر می‌شود.

وی گفت: حضور خالصانه مردم در مسجد مقدس جمکران در تمام سال و به خصوص در ایام نیمه شعبان معانی بسیاری را به دنبال دارد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشن‌های نیمه‌شعبان را ضروری دانست و گفت: قداست جشن‌های نیمه شعبان باید حفظ شود و نباید این جشن‌ها به گناه آلوده شود.

این مرجع تقلید انتظار فرج را از بزرگ‌ترین و والاترین عبادت‌ها دانست و گفت: ما باید مفهوم انتظار را به درستی درک کنیم، چرا که انتظار عامل مقاومت و حرکت است.

وی تاکید کرد: مردم ایران اسلامی با برگزاری جشن‌های نیمه شعبان به همگان اعلام می‌کنند که بر مواضع خود پابرجا هستند و به شیعه بودن و مسلمانی خود افتخار می‌کنند

آیت‌الله مکارم شیرازی مسجد مقدس جمکران را مهم‌ترین پناهگاه و مرکزی برای مبارزه با مفاسد در جهان دانست.
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در مراسم جشن شب میلاد امام عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، در سخنانی با تبریک میلاد حضرت مهدی عجل‌الله تعالی فرجه الشریف گفت: ‌سالانه 15 میلیون‌نفر از مردم مسلمان برای ابراز ارادت به مسجد مقدس جمکران می‌آیند و اعمال خاص این مسجد را به جا می‌آورند.
وی در خصوص ساخت این مسجد گفت: متأسفانه امروز شاهد هستیم که برخی افراد در گوشه و کنار درباره این مسجد سمپاشی می‌کنند که این اقدامات نادرست و نابه‌جا است.
وی تصریح کرد: مردم به این مسائل و اقدامات توجه ندارند و ما شاهد هستیم که هر روز توجه و اقبال مردم به مسجد جمکران بیش از گذشته می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به این‌که دشمن برای ترویج خرافات در رابطه با مسئله مهدویت برنامه‌های ویژه‌ای دارد افزود: اگر این مسئله محقق شود دانشمندان علوم دینی از دین فاصله می‌گیرند و ما باید نسبت به این مسئله هوشیار باشیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که آبادانی و عدالت در دنیا با ظهور حضرت مهدی محقق می‌شود، تصریح کرد: امروز شیادان و جاعلان که از نام آن حضرت سوءاستفاده می‌کنند هر روز بیشتر می‌شوند و مردم باید نسبت به این مسئله توجه داشته باشند.

وی با اشاره به این‌که نشانه‌های ظهور حضرت مهدی عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف ظاهر شده و تحقق حکومت جهانی نزدیک است افزود: خوشبختانه امروز مسجد مقدس جمکران به پناهگاهی برای مبارزه با مفاسد در جهان تبدیل شده است.

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
هرگاه تو را به خداى سبحان نیازى است در آغاز بر رسول خدا ( ص ) درود فرست ، سپس حاجت خود بخواه که خدا بزرگوارتر از آن است که بدو دو حاجت برند ، یکى را برآرد و دیگرى را باز دارد . [نهج البلاغه]