سفارش تبلیغ
صبا ویژن


نیست بر لوح دلم جز الف قامت یار . . . . چکنم حرف دگر یاد نداد استادم
سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی:
هنر آن است که بمیری پیش از آنکه بمیرانندت و مبداء و منشاء حیات آنانند که اینگونه مرده اند... خون حسین (ع) و اصحابش کهکشانی است که بر آسمان دنیا راه قبله را می نمایاند... پندار ما این است که ما مانده ایم و شهداء رفته اند، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده و شهداء مانده اند... زندگی زیباست اما شهادت از آن زیباتر است... حب حسین (ع) سرالاسرار شهداست... از عاشورای سال 61 هجری دیگر زمان از عاشورا نگذشته است و همه روزها عاشوراست... کربلا حرم حق است و هیچکس را جز یاران امام حسین (ع) راهی بسوی حقیقت نیست... حقیقت هنر نوعی معرفت است که در عین حضور و شهود برای هنرمند مکشوف می گردد... هنر شیدایی حقیقت و تجلی شیدایی است
جورج دبلیو بوش، رییس جمهور آمریکا، چندی پیش دستور تشکیل تیمی مطالعاتی را داد.

به گزارش شیعه نیوز به نقل از « فردا »، جرج دبلیو بوش، سه هفته پیش جلسه ای با عده ای از روحانیون و نخبگان مسلمان آمریکا داشته است که در آن جلسه با فلسفه امام زمان (عج) آشنا شده است.

بنا بر این گزارش، وی تیمی مطالعاتی تحت نظارت خود متشکل از کارشناسان مسائل خاورمیانه و اسلام در وزارت امور خارجه، چند نفر از اطلاعات آمریکا (CIA) و نخبگان مسلمان مقیم آمریکا را بوجود آورده است که به وی اطلاعاتی در مورد امام زمان (عج) و اعتقادات مسلمانان به آن حضرت بدهند.

شایان ذکر است، بوش در آن جلسه ذکر کرده بود که : «این امام باید چیز خاصی داشته باشد که مسلمانان برای او خود را می کشند.»

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شاخص های اجرای چشم انداز 20 ساله با گزارش عملکرد سالانه دستگاه های دولتی همخوانی ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) _ منطقه خراسان، حجت‌الاسلام و المسلمین علی اکبر هاشمی رفسنجانی ظهر پنجشنبه در دیدار با جمعی از اصولگرایان خراسان رضوی که در تالار آینه حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد افزود: به دلیل شرایط خارجی و تاکید مقام معظم رهبری بر نوپا بودن دولت و جلوگیری از ایجاد تعارض، اینانحرافات را علنی نمی کنیم و در حد تذکر و ارتباطات مکاتبه ای عمل می شود.
وی نظارت بر اجرای چشم انداز را کار تازه ای عنوان کرد که با تجربه اجرایی پخته می شود و گفت: سیاست قابل تفسیر است و نظارت کیفی می طلبد و قصد نداریم در دستگاه های اجرایی حضور یابیم بلکه با گزارش های سالانه بررسی می کنیم که آیا به اندازه یک بیستم به سمت برنامه پیش رفته ایم یا نه؟

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اصل 44 را موتور خوبی برای حرکت به سمت اجرای چشم انداز معرفی کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری خواسته های مجمع را در سخنان خود عنوان کرده اند و خواستند به چشم انداز نزدیک شویم، اصل 44 را کاملا مراعات کنیم و در صورت لزوم چشم انداز را اصلاح کنیم.

هاشمی رفسنجانی افزود: اختلافات به وجود آمده بر سر راه اجرای چشم انداز نیز در مورد تذکرات مطرح شده از جانب رهبری است و باید با سعه صدر، کارشناسی و مذاکره و در فضای دوستانه به تدریج اختلافات را حل کنیم چرا که اگر به سیاست های کلی عمل نشود به اهدافی که برای تامین تمدن اسلامی در نظر گرفته شده عمل نمی شود.

وی با اشاره به مراحل مهم طی شده در انقلاب اسلامی بیان داشت: غیر عادلانه است که قضاوت کنند انقلاب مسیر درستی را طی نکرده و حالا می خواهد مسیر صحیح را بپیماید و این ظلمی به مشعشع ترین دوره تاریخ ایران است.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام موفق شدن انقلاب را به وارد کردن مردم در مبارزه و شکست طلسمی صدها ساله دانست و افزود: در دوران مشروطه، کاشانی و مصدق حضور مردم خوب بود اما روزی که امام(ره) تصمیم گرفتند وارد میدان شوند مردم خیلی زود آمدند و پس از انقلاب نیز دوران ها را خوب گذراندیم و شورش های اولیه را خواباندیم که کار آسانی نبود.
هاشمی رفسنجانی افزود: سپس جنگ را طوری طراحی کردند که شکست انقلاب را قطعی می دیدند و پس از جنگ نیز انتظار داشتند نیاز به توسعه و سازندگی انقلاب را بخواباند چرا که جنگ رمق اقتصادی ما را گرفته بود و نیروی سازنده هم نداشتیم. ولی آن دوره را هم خوب گذراندیم و در تمام این مراحل انقلاب از اصول عقب نشینی نکرد و روی پای خود ایستاد و یک طبقه عظیم از نیروها را از دوره سازندگی به بعد بوجود آورد

.وی گفت:در حال جهاد، هم ساختار کشور شکل گرفت و هم کاری صورت گرفت که هیچ وقت نبود و سیستم ولایت فقیه که کاملا بدیع است شکل گرفت هر چند حکومت های اسلامی زیادی تشکیل شده بود اما هیچ وقت محورشان ساختاری بر اساس تعلیمات اسلامی نبود و کار عظیمی بود که از امام(ره) ساخته بود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به " اسلامی بودن قانون اساسی " افزود: تصور برخی از نیروها این بود که این قانون اجرایی نیست و از دولت استعفا دادند ولی با سیاسی شدن و باسوادی مردم و کارهای سازندگی و توجه به زیربناها، خوب پیش رفتیم و با این تجربه مثل بسیاری از کشورها چشم انداز را طراحی کردیم.

هاشمی رفسنجانی اضافه کرد: با تجربه تمدن اسلامی این بار چشم انداز را طراحی کردیم و تعداد زیادی از سیاست های کلی را تقدیم رهبری کردیم که برخی را تایید و ابلاغ کردند و برخی نیز مانده است ولی می توان چهره تفکر و تمدن اسلامی را در آن دید.

وی اظهار داشت: از بخش آب، آمایش سرزمین ، نیرو، انرژی، نفت، گاز، صنعت، دفاع غیر عامل، سیاست های فرهنگی و قضایی 140 موضوع در مجمع آماده و به تایید رهبری رسیده است و در مجموع یک هزار و 500 بند در همه این بخش ها و سیاست کلی با عمر حدود 10 سال ارایه شده و انصافا در همه بخش ها نیروهای شایسته ای بوجود آمده اند و مشکل ارز هم بر طرف شده و کشور آماده جهش است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دلیل تشکیل این مجمع را ترجیح مصلحت اعلا بر مصلحت کمتر و تشخیص مصلحت در هنگام تضادها اعلام کرد و برنامه ریزی را کار دولت دانست و گفت: در هر برنامه، سیاست ها توسط مجمع بررسی می شود و دولت بر اساس آنها برنامه ریزی می کند و رهبری باید نظارت کنند که نخواستند و این کار را به مجمع واگذار کردند.

هاشمی رفسنجانی افزود: در اواخر دولت آقای خاتمی به اینجا رسیدیم که در آن موقع با تقویت نظارت مجمع مخالفت شد زیرا دل خوشی از نظارت ها نداشتند و من هم بخاطر تجربه اجرایی می دانستم اگر بخواهیم سخت گیری کنیم دستگاه های اجرایی در عمل به مشکل برمی خورند لذا برای نوشتن آیین نامه سه سال معطل شدیم.
وی نتیجه را بررسی برنامه ها و اصلاحات دولت توسط مجمع و تخلفات آنها عنوان کرد و لازمه این کار را حضور در دولت و آگاهی از مصوبات مجلس خواند.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آن روز که چشم انداز را تدوین کردیم مشخص کردیم در تمامی حوزه ها در مقام چندم هستیم و الان که 2 سال از آن تاریخ گذشته، ارزیابی ها نشان از پس رفت و در جا زدن در برخی موارد و جلو رفتن در موارد اندکی دارد ولی مایوس نیستیم که این روال شکل خود را بگیرد.

هاشمی رفسنجانی رشد 48 درصدی در بودجه جاری را به معنای بالا رفتن نقدینگی به طور جهشی که برابر با تورم است خواند و گفت: بودجه جاری چسبنده است و راه درست این است که به چشم انداز ، اصل 44 و سیاست های کلی در برنامه ریزی نزدیک شویم.

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
آنکه در فراگیریش پرهیزگاری نورزد، خداوند به یکی از این سه چیزمبتلایش می کند : یا او را در جوانی بمیراند یا وی را در روستاها بیفکند و یا به خدمت پادشاه مبتلا گرداند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]