سفارش تبلیغ
صبا ویژن


نیست بر لوح دلم جز الف قامت یار . . . . چکنم حرف دگر یاد نداد استادم
سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی:
هنر آن است که بمیری پیش از آنکه بمیرانندت و مبداء و منشاء حیات آنانند که اینگونه مرده اند... خون حسین (ع) و اصحابش کهکشانی است که بر آسمان دنیا راه قبله را می نمایاند... پندار ما این است که ما مانده ایم و شهداء رفته اند، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده و شهداء مانده اند... زندگی زیباست اما شهادت از آن زیباتر است... حب حسین (ع) سرالاسرار شهداست... از عاشورای سال 61 هجری دیگر زمان از عاشورا نگذشته است و همه روزها عاشوراست... کربلا حرم حق است و هیچکس را جز یاران امام حسین (ع) راهی بسوی حقیقت نیست... حقیقت هنر نوعی معرفت است که در عین حضور و شهود برای هنرمند مکشوف می گردد... هنر شیدایی حقیقت و تجلی شیدایی است



رئیس جمهور ایران در مصاحبه با شبکه "نشنال پرس کلاب" گفت که سخن از جنگ علیه کشورش فقط پروپاگاندا (جنگ تبلیغاتی) است و تهران حق استفاده از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای دارد. "محمود احمدی نژاد" در گفتگو با این شبکه آمریکایی که از طریق مترجم با ماهواره انجام شد، خاطر نشان کرد: «ما فکر می‌کنیم که سخن از جنگ فقط ابزار تبلیغاتی است. چه نیازی به جنگ وجود دارد؟»
«ایران با بازرسان هسته‌ای سازمان ملل متحد همکاری می‌کند و فعالیت‌های ما قانونی و برای مقاصد صلح‌آمیز است.»
احمدی‌نژاد درباره "برنار کوشنر"، وزیر خارجه فرانسه، گفت: «فکر می‌کنم، مقاماتی که چنین اظهاراتی را مطرح می‌کنند باید واقعاً هشدار داده شوند تا بدانند که چه بگویند و از گفتن چه چیزی ممانعت کنند.»
وی افزود: «مردم فرهنگی فرانسه خواستار جنگ با ایران نیستند. من فکر می‌کنم که به این وزیر خارجه باید وقت بیشتری داده شود تا در موقعیتی جدید تجربه کسب کند و مطمئن هستم که در این صورت سخنان وی از بلوغ بیشتری برخوردار خواهد بود.»
در پاسخ به پرسشی درباره عراق، هرگونه تجهیز سلاح برای افراط‌گرایان شیعی در عراق به منظور کشتن سربازان آمریکایی را رد کرد.
وی در این باره گفت: «ما فکر می‌کنیم، ارتش آمریکا باید در جستجوی پاسخی برای شکست خود در عراق باشد و ما این کشور همسایه را در مرزهای خود دارای ثبات می‌خواهیم.»
احمدی‌نژاد درباره انکار هولوکاست گفت: «به یاد بیاورید که اگر هولوکاست رخ داد، در کجا اتفاق افتاد؟ این حادثه در اروپا رخ داد. در این صورت، این اتفاق چه ربطی به بی‌خانمان شدن مردم فلسطین دارد؟»


<      1   2   3   4   5      >
بسا شیفته دلداده بدان که نام نیکش بر زبانها افتاده [نهج البلاغه]