سفارش تبلیغ
صبا ویژن


نیست بر لوح دلم جز الف قامت یار . . . . چکنم حرف دگر یاد نداد استادم
سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی:
هنر آن است که بمیری پیش از آنکه بمیرانندت و مبداء و منشاء حیات آنانند که اینگونه مرده اند... خون حسین (ع) و اصحابش کهکشانی است که بر آسمان دنیا راه قبله را می نمایاند... پندار ما این است که ما مانده ایم و شهداء رفته اند، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده و شهداء مانده اند... زندگی زیباست اما شهادت از آن زیباتر است... حب حسین (ع) سرالاسرار شهداست... از عاشورای سال 61 هجری دیگر زمان از عاشورا نگذشته است و همه روزها عاشوراست... کربلا حرم حق است و هیچکس را جز یاران امام حسین (ع) راهی بسوی حقیقت نیست... حقیقت هنر نوعی معرفت است که در عین حضور و شهود برای هنرمند مکشوف می گردد... هنر شیدایی حقیقت و تجلی شیدایی است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) _ منطقه خراسان، مهدی بادپا، دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در نشست خبری که عصر دیروز در مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: یازدهمین کنگره و انتخابات جامعه‌اسلامی دانشجویان در نیمه مرداد ماه در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد، اما خبرهای آن به رسانه‌ها درز پیدا نکرد و تنها اخبار کوتاهی از برگزار شدن انتخابات به رسانه‌ها منتقل شد.

 

وی افزود: در یازدهمین کنگره جامعه اسلامی دانشجویان اتفاقاتی افتاد که روند آن به سمت رسانه‌ای شدن موضوع پیش رفت و ناچار به رسانه‌ای شدن آن شدیم.

 

بادپا ادامه داد: آنچه گذشت این بود که به دلیل تقلبات و تخلفات گسترده در این انتخابات، 19 دفتر دانشگاهی جامعه اسلامی دانشجویان، این انتخابات را تحریم کردند و طی تماسی با دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها و معاون وزیر علوم، خواهان پیگیری این مساله شدند که یکشنبه هفته آینده، جلسه هیات نظارت با حضور نماینده وزارت علوم برگزار شود.

 

وی با بیان اینکه برای اثبات ادعای تخلف و تقلب در این انتخابات دارای ادله محکم و روشنی هستیم، خاطرنشان کرد: اولین اعتراض دفاتر تحول خواه جامعه اسلامی به کنگره یازدهم بر اساس عدول از اساسنامه جامعه اسلامی دانشجویان شکل گرفت که طبق آن حداکثر 5 عضو انتصابی به پیشنهاد شورای دانشگاه منصوب کردند، در حالی که اعضا نباید از یک‌سوم تجاوز کند، در نتیجه طبق این اصل دو سوم اعضا انتصابی بودند که غیرقانونی است.

 

وی اضافه کرد: از سوی دیگر نیز زمانی که 19 دفتر تحول‌خواه دانشگاهی جامعه اسلامی در انتخابات حضور پیدا نکردند، انتخابات رسمیت خود را از دست داد.

 

بادپا یادآورشد: در این انتخابات 18 نفر کاندیدا بودند که 10 نفر منتسب به طیف شورای مرکزی و 8 نفر دیگر از دفاتر معترض بودند که در نتیجه این 8 نفر کاری فراتر از انصراف در انتخابات انجام دادند و آن را تحریم کردند که با این تحریم کنگره رسمیت خود را از دست داد و در نتیجه کنگره‌ای که برگزار شد، طبق اساسنامه رسمیت نداشت.

 

وی ادامه داد: از سوی دیگر شورای مرکزی جامعه اسلامی تشکیل و طی جلسه‌ای برای آن دبیر معرفی شد، اما مساله این است که شورای تشکیل شده به رسمیت نرسیده و غیرقانونی برگزار شده است.

 

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد افزود: مجموعه خواهان تحول، نوآوری و شکوفایی دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان اولین نشست خود را در قم برگزار کرد و دومین نشست امروز در مشهد برگزار شد که در نهایت تصمیم بر آن شد که نتیجه این نشست در یک کنفرانس خبری در جمع خبرنگاران مطرح شود.

 

وی تاکید کرد: کنگره یازدهم جامعه اسلامی دانشجویان غیرقانونی است و شورای مرکزی آن تا اطلاع ثانوی غیرقانونی است و رسمیت ندارد و خواستار آن هستیم که اعضای دفتر مرکزی بیش از این خود و اتحادیه را با چالش مواجه نکنند.

 

به گزارش خبرنگار ایسنا _ منطقه خراسان، در این جمع متشکل از دبیران و نمایندگان 19 دفتر تحول خواه جامعه اسلامی چندین محور اساسی به شرح زیر مطرح شد:

 

_ تاکید بر اساسنامه محوری و دوری از نظرات شخصی

 

_ انجام فعالیت و تصمیم گیری ها براساس خرد جمعی

 

_ بازگشت وزنه دانشجویی به جامعه اسلامی دانشجویان

 

_ احیای روحیه عدالت خواهی در درون تشکیلات جامعه اسلامی

 

_ تاکید بر حفظ کلیت جامعه اسلامی بدون هیچ گونه انشقاق و اختلاف

 

_ پیگیری منویات مقام معظم رهبری و حرکت در جهت تشکیل الگوی ایرانی اسلامی و سند چشم انداز

 

در این نشست همچنین دانشجویان دفاتر تحول خواه جامعه اسلامی با انتقاد از رفتارهای افراطی و تفریطی دفترمرکزی جامعه اسلامی دانشجویان خواستار برگزاری مجدد کنگره این تشکل دانشجویی شده و تصریح کردند: هیچ گونه شورای مرکزی و دبیری را به رسمیت نشناخته و هرگونه بیانیه و موضع گیری را غیر قانونی دانسته و موضع خود نمی دانند.

 

همچنین آن‌ها با اشاره به مسائلی که آن را حمایت کورکورانه از دولت عنوان می‌کردند توهین به روحانیت، سناریوی پارلیزدار و اظهارات مشایی را محکوم کرده و تصریح کردند: مشایی لیاقت حضور درعرصه دولت را ندارد و باید کناره‌گیری کند.

 

شایان ذکر است در این نشست خبری که دبیران دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های فردوسی و علوم پزشکی مشهد، دانشگاه زابل، دانشگاه تبریز، دانشگاه گیلان و دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دانشگاه آزاد سبزوار، دانشگاه تربیت معلم سبزوار، دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشگاه ارومیه، دانشگاه ایلام، دانشگاه شهید منتظری مشهد و دانشگاه الزهرا(س) حضور داشتند، هر یک به اعلام مواضع مشترک خود پرداختند.

 

انتهای پیام

 



اختلاف شدید در جامعه اسلامی دانشجویان

دومین گردهمایی ویژه دفاتر خواهان تحول و نوآوری جامعه اسلامی دانشجویان، با حضور و حمایت حدود بیست دفتر جامعه اسلامی دانشجویان سراسرکشور با محوریت بررسی عملکرد چهارساله اخیر بخصوص عملکرد آن در سالتحصیلی 87-86 و بررسی تخلفات گسترده صورت گرفته در کنگره امسال جامعه اسلامی دانشجویان ، در مشهد مقدس برگزار شد.در بیانیه پایانی این نشست آمده است :

 

"یا ایهاالذین آمنوا اصبروا و صابرو و رابطوا و اتقوا..."

چند صباحی سرخوش از فراگیر شدن گفتمان عدالت طلبی و آرمان خواهی در جنبش دانشجویی ایران بودیم که به ناگاه حرکتهای کهنه و نخ نما که نشان از داغ و درفش انحصار طلبی و افراطی گری در محیط آکادمیک دانشجویی دارد ،خبر از خزان زود رس جریان عدالت طلبی به ما می دهد .

متاسفانه در حرکتی عجیب و تعجب انگیز شاهد تقلبی گسترده و آشکار در انتخابات جامعه اسلامی دانشجویان بودیم که در نتیجه آن نوزده دفتر دانشگاهی چاره ای بجز تحریم ان انتخابات مورد تشکیک نداشتند و بنا به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حفظ صبر و بصیرت و نیز جهت حفظ وحدت و انسجام جامعه اسلامی از رسانه ای شدن تحریم و هرگونه تنش جلوگیری نمودند . اما متاسفانه در حرکتی فرصت طلبانه دفتر مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان و باند حاکم و چنبره زده بر آن اقدام به رسانه ای کردن خبر انتخابات سراسر مورد تشکیک نمود و در حرکتی به دور از نجابت سیاسی اخیرا شورا و دبیر کل غیر قانونی را معرفی نمود .

با کسب اجازه از محضر مقام معظم رهبری حضرت آیت ا... العظمی خامنه ای (مد ظله العالی )؛

به اطلاع جنبش دانشجویی مسلمان و خبرگزاریهای محترم می رساند که تا اطلاع ثانوی شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان فاقد رسمیت و غیرقانونی بوده و شورایی است نه برخاسته از آرمانهای دانشجویی ، بل حاصل ماجراجوییهای سایه های سیاسی در پشت پرده و جوانان فرصت طلب جویای نام ، که می خواهند از این نمد برای خود کلاهی ببافند .

اکنون که توصیه ها و نصایح مشفقانه و آگاهانه مایه عبرت و پندگیری نگشته است در پایان و به ناچار به فرصت طلبان و ماجراجویان این حرکت خزنده و نامیمون اخطار می کنیم  که دل به گرو این تشکل آرمانخواه و مکتبی نسپارند و موجبات تضعیف این سنگر مقدس در محیط دانشجویی و جریان اصولگرایی نشوند و بیش از این در راه اهداف اصولگرایی مایه شرم دلسوزان نظام نگردند.

و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون

 

اسامی دفاتر امضاء کننده :

1. جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ایلام

2.جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد سبزوار

3.جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان

4.جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان

5.جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم سبزوار

6.جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه

7.جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زابل

8.جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی

9.جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد

10.جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد

11.جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز

12.جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان

13.جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهراء مشهد

14.جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فنی شهید منتظری

15.جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد بافق

16. زینب زارع عضو شورای مرکزی اتحادیه

17.مهدی ولیزاده عضو سابق شورای مرکزی اتحادیه

18.رضا مشکانی عضو اسبق هیئت عالی نظارت اتحادیه

19.مهدی بادپا عضو سابق شورای مرکزی اتحادیه



<      1   2   3   4   5   >>   >
زبان خردمند در پس دل اوست ، و دل نادان پس زبان او . [ و این از معنیهاى شگفت و شریف است و مقصود امام ( ع ) این است که : خردمند زبان خود را رها نکند تا که با دل خویش مشورت کند و با اندیشه خود رأى زند ، و نادان را آنچه بر زبان آید و گفته‏اى که بدان دهان گشاید ، بر اندیشیدن و رأى درست را بیرون کشیدن سبقت گیرد . پس چنان است که گویى زبان خردمند پیرو دل اوست و دل نادان پیرو زبان او . ] [نهج البلاغه]