سفارش تبلیغ
صبا ویژن


نیست بر لوح دلم جز الف قامت یار . . . . چکنم حرف دگر یاد نداد استادم
سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی:
هنر آن است که بمیری پیش از آنکه بمیرانندت و مبداء و منشاء حیات آنانند که اینگونه مرده اند... خون حسین (ع) و اصحابش کهکشانی است که بر آسمان دنیا راه قبله را می نمایاند... پندار ما این است که ما مانده ایم و شهداء رفته اند، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده و شهداء مانده اند... زندگی زیباست اما شهادت از آن زیباتر است... حب حسین (ع) سرالاسرار شهداست... از عاشورای سال 61 هجری دیگر زمان از عاشورا نگذشته است و همه روزها عاشوراست... کربلا حرم حق است و هیچکس را جز یاران امام حسین (ع) راهی بسوی حقیقت نیست... حقیقت هنر نوعی معرفت است که در عین حضور و شهود برای هنرمند مکشوف می گردد... هنر شیدایی حقیقت و تجلی شیدایی است

آیت الله العظمی سید صادق شیرازی: اهل بیت علیهم السلام در همه زمینه ها بهترین الگو براى ما مى باشند. یکى از امورى که باید از اهل بیت علیهم السلام بیاموزیم وب ه کار بندیم این است که آن بزرگواران ثروت و مال فراوانى به دست مى آوردند ولى همه را در راه خدا انفاق مى کردند. چراکه مال و ثروت دنیا و به طور کلى همه مظاهر دنیوى که در نظر بسیارى از ما ارزشمند است، نزد آنان هیچ ارزشى ندارد.

ایشان افزودند: آنچه نزد آنان ارزشمند است تنها امور خدایى است و به عنوان مثال برآوردن گرفتارى هاى شیعیان و هدایت مردم نزد اهل بیت ارزشمند است. از همین روست که مى بینیم سالانه افراد گرفتار و بیمار و حاجتمند بسیارى در جوار بارگاه ملکوتى حضرت امیر، سیدالشهدا، ثامن الائمه و دیگر مشاهد مشرفه اهل بیت صلوات الله علیهم اجمعین به حاجت خود مى رسند و گرفتاریشان رفع مى شود. همین طور به برکت این انوار مقدسه چه بسیار از انسان ها هدایت شده اند و مى شوند و به رستگارى و عاقبت به خیرى دست مى یابند. به عبارت دیگر متاع دنیا کم ترین بهایى نزد اولیاى خدا ندارد و فقط و فقط رضاى خدا و طاعت الهى مد نظر آنان مى باشد.

مرجع عالى قدر خاطرنشان کردند: ما نیز باید با تأسى به پیشوایان خود در این نکته بیندیشیم که براى چه هدفى آفریده شده ایم و چه نقشى را باید ایفا کنیم. مسلماً فلسفه وجودى انسان خورد و خوراک و تهیه مسکن و پوشاک و دیگر نیازهاى مادى نیست و شایسته نیست که انسان عمر شریف را فقط و فقط صرف این اهداف و نیازهاى کم اهمیت نماید. بلکه باید از سرمایه عمر خود به گونه اى استفاده کند که در عالم آخرت برایش سودمند باشد و آن را در راه فرمانبردارى از خداى متعال و دستگیرى از نیازمندان و برآوردن حوائج برادران ایمانى صرف نماید. خداى متعال از ما مى خواهد به قدرى که اموراتمان بگذرد و توان فعالیت و عبادت داشته باشیم غذا بخوریم، نه این که بیش از این به خوراک خود اهمیت دهیم، یا در خوردن آن افراط و اسراف کنیم، یا خداى ناکرده به خاطر آن با همسرمان اختلاف ایجاد کنیم.

آیت الله العظمى شیرازى در بخش دیگرى از بیاناتشان به جایگاه والاى زمین کربلا اشاره نموده، تأکید کردند: جماعتى از اعاظم علما و فقهاى ما نظیر شیخ انصارى، سید ابوالحسن اصفهانى، سید محمد کاظم یزدى، میرزا محمد تقى شیرازى و میرزاى نائینى ـ به پیروى از روایات گهربار اهل بیت علیهم السلام ـ در رساله هاى عملیه خود فرموده اند: نمازخواندن در شهر کربلا ـ و نه فقط حرم مطهر سیدالشهدا یا قمربنى هاشم سلام الله علیهما ـ از نمازگزاردن در مسجدالحرام فضیلت بیشترى دارد.

ایشان همچنین توصیه کردند: قدر نعمت زیارت حرم ملکوتى سیدالشهدا علیه السلام را بدانید و در آن جا تصمیم بگیرید خدمات خود را گسترش دهید و در راهى که هستید ثابت قدم بمانید. این را بدانید که ایجاد مقدمات ازدواج پسران و دختران و تسهیل در آن از مواردى است که قرآن آن را «ما عِندَ الله» مى داند و نزد خدا باقى مى ماند.
در کربلا از خدا و اهل بیت علیهم السلام کمک بخواهید تا شما را در ارائه خدمات بیش از پیش یارى کنند و تصمیم بگیرید از وقت و پول و نیرو و گفتار خود در راه اجراى اوامر اهل بیت علیهم السلام ـ که یکى از مهم ترین آنها تسریع و تسهیل در ازدواج است ـ بیش از گذشته استفاده نمایید. اتخاذ چنین تصمیمى از نشانه هاى عنایت اهل بیت علیهم السلام و قبولى عمل است.



بزرگداشت زنده یاد محمدرضا آقاسی

یادمان دومین سالگرد درگذشت محمدرضا آقاسی که روز گذشته با عنوان «رقص قلم» در تالار سیدالشهدا با حضور خانواده مرحوم آقاسی و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب  برگزار شد. این مراسم با نمایش کلیپی از شعرخوانی مرحوم آقاسی در باب مصیبت‌نامه حضرت فاطمه زهرا (س) آغاز شد و سپس حجت الاسلام قائم مقامی، سردار سعید قاسمی و علی رضا قزوه به سخنرانی پرداختند



<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
شتابزدگی را واگذار و در حجّت بیندیش وخود را از پریشان گویی نگاه دار، تا از لغزش ایمن بمانی . [امام علی علیه السلام]