سفارش تبلیغ
صبا ویژن


نیست بر لوح دلم جز الف قامت یار . . . . چکنم حرف دگر یاد نداد استادم
سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی:
هنر آن است که بمیری پیش از آنکه بمیرانندت و مبداء و منشاء حیات آنانند که اینگونه مرده اند... خون حسین (ع) و اصحابش کهکشانی است که بر آسمان دنیا راه قبله را می نمایاند... پندار ما این است که ما مانده ایم و شهداء رفته اند، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده و شهداء مانده اند... زندگی زیباست اما شهادت از آن زیباتر است... حب حسین (ع) سرالاسرار شهداست... از عاشورای سال 61 هجری دیگر زمان از عاشورا نگذشته است و همه روزها عاشوراست... کربلا حرم حق است و هیچکس را جز یاران امام حسین (ع) راهی بسوی حقیقت نیست... حقیقت هنر نوعی معرفت است که در عین حضور و شهود برای هنرمند مکشوف می گردد... هنر شیدایی حقیقت و تجلی شیدایی است

جناب آقای مهدی بادپا
مسؤول محترم واحد فرهنگی دفتر مرکزی جامعه

درگذشت مادربزرگ گرامیتان را به حضورتان تسلیت عرض می‏نماییم. ان شاء الله ایشان در جوار حضرت حق از غفران و آمرزش بهره‏مند و با ائمه طاهرین محشور شوند.



   نمی‌دانم چرا افتتاح وبلاگ واحد فرهنگی و تشکیل اولین جلسه هیأت انصار المهدی با ولادت امام رضا علیه السلام مقارن شده است. به هر حال این تقارن را به فال می‌گیرم و امیدوارم که وجود مقدس آقا امام رضا علیه السلام که صاحب دلها و مالک کشور ما هستند، مددی کنند تا از منجلاب هوای نفس، رذایل اخلاقی و خودپرستی بیرون آییم و ملبس به لباس تقوی شویم که بهترین لباسهاست.
   جا دارد که حدیث سلسله الذهب را که از بیانات گهربار آن حضرت است یادآور شوم. حتماً همه این حدیث قدسی را شنیده‌اید. قصد دارم همین حدیث را به صورت زبان حال از حضرت بقیه الله روحی فداه بیان کنم....
   از پدرم امام حسن عسکری شنیدم که او از پدر گرامیشان امام علی النقی و ایشان از پدرشان امام محمد الجواد و ایشان از امام علی بن موسی الرضا و ایشان با واسطه از پدرانشان نسل به نسل و دهان به دهان از ایر المؤمنین و ایشان از رسول الله و ایشان نیز از جبرئیل و جبرئیل نیز از ذات باریتعالی شنیده است که «کلمه لا اله الا الله حصنی، فمن دخل حصنی أمن من عذابی»
   این پیام امام عصر ما از زبان جد اطهرشان است. البته این زبان حال تتمه‌ای هم دارد که کلید حل معمای مشکلات امروزی است: «بشرطها و شروطها و أنا من شروطها»
از خود بپرسیم آیا این شرط را رعایت کرده‌ایم؟ شاید شما هم مثل من تا به حال هر کس و ناکسی را به عنوان حصن خود فرض می‌کرده‌اید! ان شاء الله وجود مقدس حضرت بقیه الله ارواحنا فداه و جد بزرگوارشان امام رضا علیه السلام که دلمون براش خیلی تنگه، دست ما را بگیرند و ما را از الهه‌ها و بتهایی که برای خود تراشیده‌ایم نجات دهند و ما را به حصن کلمه «لا اله الا الله» وارد کنند.



<      1   2   3   4   5      >
دنیا پس از سرکشى روى به ما نهد ، چون ماده شتر بدخو که به بچه خود مهربان بود ، سپس این آیه را خواند « و مى‏خواهیم بر آنان که مردم ناتوانشان شمرده‏اند منّت نهیم و آنان را امامان و وارثان گردانیم . » [نهج البلاغه]