سفارش تبلیغ
صبا ویژن


نیست بر لوح دلم جز الف قامت یار . . . . چکنم حرف دگر یاد نداد استادم
سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی:
هنر آن است که بمیری پیش از آنکه بمیرانندت و مبداء و منشاء حیات آنانند که اینگونه مرده اند... خون حسین (ع) و اصحابش کهکشانی است که بر آسمان دنیا راه قبله را می نمایاند... پندار ما این است که ما مانده ایم و شهداء رفته اند، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده و شهداء مانده اند... زندگی زیباست اما شهادت از آن زیباتر است... حب حسین (ع) سرالاسرار شهداست... از عاشورای سال 61 هجری دیگر زمان از عاشورا نگذشته است و همه روزها عاشوراست... کربلا حرم حق است و هیچکس را جز یاران امام حسین (ع) راهی بسوی حقیقت نیست... حقیقت هنر نوعی معرفت است که در عین حضور و شهود برای هنرمند مکشوف می گردد... هنر شیدایی حقیقت و تجلی شیدایی است

از جامعه اسلامی سال 75 تا جامعه اسلامی سال 87

از جمله تشکل هایی که بر مبنای اهداف استراتژی اصول حزب جمهوری اسلامی پا به عرصه وجود گذاشت جامعه اسلامی دانشجویان بود که مقداری از خواهران و برادران و مسؤولان شاخه دانش آموزی حزب با کسب مجوزهای لازم برای حصول مشروعیت آن را پی ریخته و طراحی نموده بودند و از سال 1368 پا به میدان جدید فعالیت نهادند در نهایت پس از تلاش های اعضای شورا اولین کنگره انتخاب اعضای شورای مرکزی در سال 1375 برگزار گردید. این کنگره با پیام رهبر معظم انقلاب و سخنرانی رؤسای وقت قوای مقننه و قضائیه در تالار علامه امینی دانشگاه تهران آغاز بکار نمود و پس از تصویب اساسنامه جامعه اسلامی دانشجویان در 76 اصل و 46 تبصره و 25 نفر اعضای شورای مرکزی انتخاب شدند.
پایه فعالیت های تشکیلاتی حامعه بر اساس تفکرات شهید مظلوم بهشتی و مبنای اعتقادی فعالیت جامعه اسلامی دانشجویان برگرفته از نظرات شهید مطهری پایه ریزی گردیده است بر همین اساس فعالیت های اصلی جامعه تا قبل از کنگره اول عبارت بوده از: طرح مسیر مطالعاتی آثار شهید مطهری تحت عنوان صراط اندیشه، برگزاری سمینار بزرگداشت علامه شهید مطهری، جلسات درس ولایت فقیه، آموزش و پرورش تحلیل سیاسی، چاپ و انتشار کتب تشکل حق که حاوی رهنمودهای شهید بهشتی در مورد اصول و ضوابط حاکم بر تشکل های اسلامی است. چاپ خبرنامه و نشریه پویش و برگزاری اردوها و نشست ها و جلسات مداوم رابطین و همچنین انتشار بیانیه ها و شرکت در انتخابات ها و فعالیت های سیاسی بوده است. با توجه به اینکه خصوصیات بارز این مجموعه دانشجوئی بودن آن است کلیه برنامه ها و فعالیت ها از مر حله برنامه ریزی تا مرحله اجرا همه از طریق خود دانشجویان انجام می گیرد و کلیه دانشجویان که اصول اولیه تشکیلاتی و اعتقادی این مجموعه را با تفکرات خویش هم جهت می یابند می توانند با عضویت در این مجموعه و فعالیت و مشارکت در بخش های مختلف زمینه رشد همه جانبه خویش و همچنین کمک به رشد دیگر دانشجویان و تأثیر به محیط پیرامون خود را فراهم سازند.

اما الان این سئوال در ذهن بعضی ها به خصوص قشر عظیمی از دانشجویان بوجود آمده است که آیا جامعه اسلامی دانشجویان همان جامعه اسلامی سال 1375میباشد یا نه؟

 



خداوندِ سبحان، شخصِ بلندْ آرزویِ بدکار را دشمن می دارد . [امام علی علیه السلام]