سفارش تبلیغ
صبا ویژن


نیست بر لوح دلم جز الف قامت یار . . . . چکنم حرف دگر یاد نداد استادم
سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی:
هنر آن است که بمیری پیش از آنکه بمیرانندت و مبداء و منشاء حیات آنانند که اینگونه مرده اند... خون حسین (ع) و اصحابش کهکشانی است که بر آسمان دنیا راه قبله را می نمایاند... پندار ما این است که ما مانده ایم و شهداء رفته اند، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده و شهداء مانده اند... زندگی زیباست اما شهادت از آن زیباتر است... حب حسین (ع) سرالاسرار شهداست... از عاشورای سال 61 هجری دیگر زمان از عاشورا نگذشته است و همه روزها عاشوراست... کربلا حرم حق است و هیچکس را جز یاران امام حسین (ع) راهی بسوی حقیقت نیست... حقیقت هنر نوعی معرفت است که در عین حضور و شهود برای هنرمند مکشوف می گردد... هنر شیدایی حقیقت و تجلی شیدایی است
*

در این جلسه میرباقری معاون سیما به انتقاد شدید از سریال "ساعت شنی" پرداخته و با اشاره به اینکه سریال مزبور نسبتی با ارزشهای جامعه ایرانی ندارد، نسبت به سیاه نمایی های مطلق به تصویر کشیده در این سریال اعتراض کرده است.

  اختلاف در صداوسیما درباره ادامه پخش ساعت شنی

 

رئیس سازمان صداوسیما در حالی صبح امروز بر ادامه پخش سریال "ساعت شنی" بدون هیچ تغییری تأکید کرد که در جلسه قبلی شورای معاونین سازمان صدا و سیما، اختلافات عمده ای درباره ادامه پخش این سریال بروز یافته است.

 

در این جلسه میرباقری معاون سیما به انتقاد شدید از سریال "ساعت شنی" پرداخته و با اشاره به اینکه سریال مزبور نسبتی با ارزشهای جامعه ایرانی ندارد، نسبت به سیاه نمایی های مطلق به تصویر کشیده در این سریال اعتراض کرده است.

 

بنابراین گزارش، رئیس سازمان صدا و سیما نیز پذیرفته که ادامه پخش این سریال اولویت ندارد. همچنین برخی دیگر از مدیران سازمان نیز پیشنهاد داده اند پخش این سریال از قسمت دهم به بعد متوقف شود و سازمان با شهامت نسبت به اشتباه خود درخصوص روی آنتن بردن چنین سریالی اقرار نماید.

 

این گزارش حاکیست سریال ساعت شنی، سریالی 23 قسمتی می باشد که تاکنون 10 قسمت از آن پخش شده است. این سریال که با موضوع "رحم اجاره ای" روی آنتن رفته است، برای نخستین بار به برخی مسائل خاص اجتماعی پرداخته است.

 

با این حال برخی انتقادات رسانه ای و نامه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) خطاب به معاونت صدا و سیما در اعتراض به پخش این سریال موجب شد، شنبه گذشته به جای پخش قسمت جدید این سریال، نشستی با عنوان «نقد و بررسی سریال ساعت شنی از ابعاد روان شناختی، پزشکی و جامعه شناختی» با حضور امیدوار رضایی رئیس کمیسیون بهداشت مجلس و رضا پورحسین (مدیر شبکه 4 که از وی به عنوان روانشناس نام برده شد) ترتیب داده شد. در ابتدای این دیدار نیز مجری برنامه، پیشاپیش نتیجه گیری کرد پرداختن به آسیب های اجتماعی در رسانه ملی نه تنها ضرر نخواهد داشت بلکه آموزنده است!

 

برخی شنیده ها حاکیست در ادامه پخش این سریال به منظور کاستن از اثرگذاریهای منفی آن، برخی صحنه های غیراخلاقی حذف خواهند شد و دوره پخش این سریال از 3 روز در هفته به یک روز در هفته تغییر خواهد یافت. اگرچه به علت تلاقی پخش سریال با ماه محرم تصمیم گیری قطعی درباره پخش هفته ای یکبار صورت نگرفته است.

 

شورای نظارت بر صداوسیما نیز این سریال را خلاف عفت عمومی خوانده و خواستار تجدید نظر در ادامه پخش آن شده است.

 

فیلمنامه "ساعت شنی" در دوره مدیریت مهدی فرجی بر گروه فیلم و سریال شبکه اول (مدیر فعلی شبکه دو) تأیید شده بود.

 



آنچه دیده بیند در دل نشیند . [نهج البلاغه]