سفارش تبلیغ
صبا ویژن


نیست بر لوح دلم جز الف قامت یار . . . . چکنم حرف دگر یاد نداد استادم
سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی:
هنر آن است که بمیری پیش از آنکه بمیرانندت و مبداء و منشاء حیات آنانند که اینگونه مرده اند... خون حسین (ع) و اصحابش کهکشانی است که بر آسمان دنیا راه قبله را می نمایاند... پندار ما این است که ما مانده ایم و شهداء رفته اند، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده و شهداء مانده اند... زندگی زیباست اما شهادت از آن زیباتر است... حب حسین (ع) سرالاسرار شهداست... از عاشورای سال 61 هجری دیگر زمان از عاشورا نگذشته است و همه روزها عاشوراست... کربلا حرم حق است و هیچکس را جز یاران امام حسین (ع) راهی بسوی حقیقت نیست... حقیقت هنر نوعی معرفت است که در عین حضور و شهود برای هنرمند مکشوف می گردد... هنر شیدایی حقیقت و تجلی شیدایی است

یک مداح مشهور تهران با تأکید بر هوشیاری نیروهای انقلاب، نسبت به تحرکات جریان برانداز ضددینی برای بازگشت به قدرت هشدار داد.

 

 

حاج منصور ارضی که روز گذشته در اجتماع عظیم دعای عرفه سخن می گفت، با اشاره به نمونه هایی از آغاز دور جدید اظهارات ضددینی از سوی برخی افراد نظیر یکی از نمایندگان تبریز در مجلس و عضو سابق دفتر تحکیم، خاطرنشان ساخت: لقمه حرام انسان را به جایی می رساند که برای قدرت دست به هر کاری می زند.

 

وی در ادامه افزود: اینها که سالهای قبل کیسه هایشان را پر کرده اند، بار دیگر می خواهند از غفلت نیروهای انقلاب سوءاستفاده کنند.

 

ارضی با انتقاد از مجلس هفتم بخاطر عدول از وعده ها، تأکید کرد: باید مراقب بود و فریب تحصیلات و سوابق را نخورد و با غربال کردن، فقط افرادی را درد دین دارند، به مجلس فرستاد.

 

این مداح مشهور با اشاره به فرازهایی از زیارت عاشورا و لعن دشمنان اهلبیت(ع)، یکی از اهداف تکرار قرائت این دعاها را، دشمن شناسی و اهمیت آن دانست و گفت: در عین حال که ابن سعد را لعن می کنیم، باید ابن سعدهای زمان را نیز بشناسیم. آن ملعون، در مقابل فرمایش حضرت اباعبدالله (ع) که در قبال کشتن من به گندم ری هم نمی رسی، با تمسخر گفت اگر به گندمش نرسم، به جوی طویله های آن خواهم رسید!

 

وی همچنین گفت: برخی از ابن سعدهای زمان ما نیز همینگونه اند و هر طوری که شده، قصد دارند، گوشه ای را اشغال کنند و حالا اگر به گندم ریاست جمهوری نرسیدند، "جو"ی فلان سازمان و شهرداری و مدیرکلی هم برایشان کافیست.

 

ارضی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از شهردار تهران، افزود: خیال کرده اند که از کارهایی که می کنند، بی خبریم.

 

وی که در دور دوم سفرهای استانی به همراه رئیس جمهور به مرکز استان سفر کرده و شبهای جمعه دعای کمیل را در آن شهر قرائت می کند، در بخش دیگری از سخنان خود به محرومیت شدید مردم در برخی نقاط کشور اشاره کرد و گفت: مردم را رها کرده بودند، بطوریکه از کمترین امکانات اولیه زندگی نیز در برخی نقاط محروم هستند.

 

این ذاکر اهلبیت (ع) همچنین درباره اختلاف 2 روزه میان عید قربان در ایران و عربستان، اظهار داشت: حساب وهابیت از اهل سنت جداست اما این وهابیت ریشه در معاویه دارند که نماز جمعه را شنبه خواند و یا برای زنی عمامه گذاشت و او را به عنوان امام جماعت به مسجد فرستاد. با این حال، در فقه غنی شیعه بن بست وجود ندارد و مراجع عظام اجازه می دهند در همان محدوده عربستان، زائران با همان تقویم اعمال را به جا آورند.

 

گفتنی است یکی از بزرگترین اجتماعات دعای عرفه در سراسر کشور، همه ساله با شرکت هزاران نفر، با نوای حاج منصور ارضی در حسینیه صنف لباسفروشهای تهران و خیابانهای اطراف برگزار می شود و وی در خلال قرائت دعا، برای دقایقی به بیان مسائل مهم روز می پردازد.

 



خدایا! . . . در دیده ام نور و در دینم بینش بنه . [امام صادق علیه السلام]